In 2011 introduceerde IT-University ‘Het Nieuwe Leren‘ binnen de Nederlandse IT opleidingsmarkt. Het Nieuwe Leren maakt het mogelijk om MEER te leren voor MINDER geld, WAAR en WANNEER dat het beste past. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die ‘Het Nieuwe Leren’ toepassen harder groeien, 60% minder werktijd nodig hebben om te leren en de productiviteit per medewerker met 26% stijgt. ‘Het Nieuwe Leren’ kan daarmee niet worden genegeerd. Hoe pak je het echter succesvol aan? Wat zijn de valkuilen? Hoe wordt ‘Het Nieuwe Leren’ een succes? Inmiddels is er door IT-University en haar klanten veel kennis opgedaan, waardoor IT-University de meest aangewezen IT opleider is om van ‘Het Nieuwe Leren’ binnen iedere IT afdeling een succes te maken.
Trends & Ontwikkelingen
-
Groeien harder;
-
Innoveren sneller;
-
Hebben minder personeelsverloop;
-
Hebben een hogere productiviteit per medewerker;
-
Zijn milieu vriendelijker;
-
Maken meer winst.
Huidige stand van zaken
Stop met het Oude Leren en kies voor het Nieuwe Leren!
De vele technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om invulling te geven aan ‘Het Nieuwe Leren’. De wijze waarop IT-University hier invulling aan geeft is gebaseerd op drie vragen;
-
WAT wil je leren?(leer alleen de ontbrekende kennis die je nodig heb);
-
HOE wil je leren?(kan de leervorm die je leuk vindt en het beste bij je past);
-
WAAR & WANNEER wil je leren?(binnen werktijd, daarbuiten of een combinatie).
Met de antwoorden op deze vragen is IT-University in staat om een aanbod op maat samen te stellen. We beschikken over een breed assortiment aan IT opleidingen en een breed scale aan leervormen. Denk hierbij aan klassikaal, Incompany, virtual classroom, e-learning of ‘blended’ combinaties hiertussen.
Het Nieuwe Leren is de oplossing
-
Vanwege de hedendaagse kennisintensieve tijd dienen we te leren van ‘wieg tot graf’;
-
Deze verantwoordelijkheid ligt heel nadrukkelijk bij het lerende individu;
-
We leren Vraaggestuurd / Casebased / Projectgestuurd / Ervaringsgericht / Competentiegericht;
-
De leerling is van nature nieuwsgierig. De docent dient voor een exploratieve omgeving te zorgen:
-
‘Het Nieuwe Leren’ betekent nieuwe leervormen. Klassikaal leren neemt af;
-
De leerling heeft steeds meer autonomie over het leerproces en bepaalt wat / hoe / waar / wanneer er wordt geleerd;
-
De werkgever krijgt steeds meer de rol van facilitator. Vanwege het benodigde kennisniveau van de eigen organisatie, maar ook om mensen te binden en boeien;
-
Meet het resultaat (certificering) ipv de leeractiviteit;
Hoe geeft IT-University invulling aan het Nieuwe Leren?
Voor de gebruikers van Office bieden wij het volgende:
-
Hulp bij het bepalen welke Office vaardigheden er per functie nodig zjn;
-
Scan op maat om deze vaardigheden concreet te meten;
-
Aanbieden van content welke aansluit op de uitkomst van de scan én de leerstijlen van de groep;
-
Leren van de ontbrekende vaardigheden obv zelfstudie binnen of buiten werktijd;
-
Aanvullende (incompany) docentenbegeleiding wanneer nodig;
-
Digitaal leerplein met alle benodigde content en functionaliteit;
-
Oefeningen en oefenopdrachten;
-
eCoach welke het totale leerproces begeleid;
Voor IT-professionals bieden wij het volgende:
-
Breed aanbod aan moderne leervormen, waaronder veel eLearning;
-
Praktijkgericht leren door veel te oefenen mbv de virtuele labomgeving (waarmee buiten de training kan worden geoefend) aangevuld met vele oefenvragen;
-
Meten mbv kennis assessments en oefenexamen;
-
Toegang tot de IT-University Online Academy inclusief veel trainingsmateriaal, knowledge groups, forum, chat, enz.
-
Intensieve docentenbegeleiding via chat/email;
-
Studiebegeleiding door de eCoach;